Moda, gènere i consum

Autors/ores

  • Joan Jiménez Gómez

Paraules clau:

rol de la dona, estratificació social, qualitat de vida, símbols.

Resum

Tot i que en les societats modernes occidentals els mons de la vida quotidiana, com són el treball, la família o l’escola, semblen cada vegada més igualitaris, encara es pot observar com s’organitzen sobre la base de confins que separen homes i dones. En aquest sentit, que moltes de les diferències que han marcat el desenvolupament del consum modern hagin estat debilitades i transformades no significa que les sancions, tant morals com socials, que s’apliquen als consumidors segons la seva identitat de gènere hagin desaparegut. Especialment quan es tracta de consums de moda. Aquest article aporta reflexions teòriques al voltant d’unes pràctiques en les quals s’entrecreuen polítiques de normalitat amb polítiques de la diferència.

Paraules clau: rol de la dona, estratificació social, qualitat de vida, símbols.

Biografia de l'autor/a

Joan Jiménez Gómez

Doctor en sociologia

Descàrregues

Publicat

2014-01-09

Número

Secció

Articles