Aplicació de les xarxes socials a l'anàlisi de la formació invisible en l'empresa Autors/ores Pedro López Joel Martí i Olivé Carlos Lozares Joan Miquel Verd Resum El discurs de caràcter socioeconòmic atorga d'una manera unànime una importància inqüestionable a la inversió en «capital humà» com a condició necessària per a la inserció i promoció laboral. No obstant això, convé reflexionar sobre l'efecte benèfic real d'aquesta inversió, en particular quan es pren exclusivament l'educació i la formació reglada. Aquest article pretén aproximar-se als elements formatius que són adquirits i transmesos a l'empresa d'una manera informal, i que malgrat ser menys obvis de vegades són més importants que els adquirits mitjançant vies formals. Una gran part de les relacions que tenen lloc a l'empresa impliquen un component formatiu, encara que en la majoria dels casos apareix una mica eteri i quasi invisible. En relació amb aquest contingut formatiu, l'article planteja dos objectius: a) analitzar l'estructura de la xarxa de formació invisiblement distribuïda; b) examinar la superposició d'una estructura amb la jerarquia de la companyia. Per a assolir aquests objectius s'han construït dues xarxes basades en les comunicacions entre el personal de l'empresa, a les quals s'han aplicat els procediments i conceptes més usuals de la l'Anàlisi de Xarxes Socials. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2001-06-08 Número Núm. 11 : març 2000 Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Sociologia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a l’Associació Catalana de Sociologia (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Sociologia.Els autors responen davant l’Associació Catalana de Sociologia de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.l’Associació Catalana de Sociologia està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.