Mapping, un projecte STEAM inclusiu i transversal a segon d'ESO

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.2436/20.3007.01.189

Paraules clau:

Magnet, STEAM, Scratch, Treball cooperatiu, Treball per projectes, Mapping

Resum

L’any 2022, a Manresa s’ha realitzat la primera edició de la Mobile Week amb l’objectiu d’apropar les tecnologies digitals a la ciutat. Des de l’Institut Guillem Catà, a partir del projecte «Magnet-UPC», vam proposar de participar-hi fent la projecció d’un mapping a la façana del centre cultural més gran de la ciutat, el Casino, situat al passeig de Pere III. Així, el dia 6 de maig es va poder dur a la pràctica fruit d’un treball amb l’alumnat de segon d’ESO des de les optatives de robòtica, de visual i plàstica i també de música.

Per als nostres alumnes de segon d’ESO l’objectiu era fomentar la creativitat mitjançant tecnologies digitals. Metodològicament, vam seguir el treball conjunt STEAM (science, technology, engineering, arts and mathematics), que implica un treball cooperatiu des de diferents disciplines. El resultat ha estat un exercici rodó que ens ha permès explorar nous terrenys de la creativitat i l’aplicació tecnològica, i que ha repercutit clarament no només en l’entorn immediat de l’Institut sinó a tota la ciutat de Manresa. En conclusió, l’exercici ha esdevingut un veritable estímul a la creació i la recerca entre nois i noies que no en tenien pas experiències prèvies. I és per aquest motiu que ja estem pensant de repetir-lo milloradament el proper curs.

Referències

Catalunya. (2015). Decret 187/2015, de 25 d’agost, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria. (DOGC, núm. 6945, 28 agost 2015, p. 1-305). https://portaljuridic.gencat.cat/eli/es-ct/d/2015/08/25/187

Collet, J., i Tort, A. (2011). Famílies, escola i èxit: millorar els vincles per millorar els resultats. Fundació Jaume Bofill. https://fundaciobofill.cat/uploads/docs/t/s/a/3/g/9/7/e/a/555.pdf

Ruiz Martín, H. (2020). ¿Cómo aprendemos?: una aproximación científica al aprendizaje y la enseñanza (1a ed.). Graó.

Sanmartí Puig, N. (2019). Avaluar i aprendre: un únic procés. (1a ed.). Octaedro.

Síndic de Greuges de Catalunya. (2016). La segregació escolar a Catalunya (I): la gestió del procés d’admissió de l’alumnat. https://www.sindic.cat/site/unitFiles/4155/Informe%20segregacio%20escolar_I_gestioprocesadmissio_defok.pdf

Descàrregues

Publicat

2023-05-02

Com citar

González Aragonés, L., Vila Gubianas, M., & Vilardebò Miró, M. (2023). Mapping, un projecte STEAM inclusiu i transversal a segon d’ESO. Revista Catalana De Pedagogia, 23(1), 80–93. https://doi.org/10.2436/20.3007.01.189