Una estratègia democràtica de canvi professional. Les xarxes i el seu context Autors/ores Mercè Mas i Ferrer Paraules clau: Democràcia, xarxa, autoregulació, metacognició, coŀlaboració, comunicació, equitat. Resum Ser capaç d’autoregular-se en els aprenentatges al llarg de la vida ha de ser el propòsit d’un sistema educatiu centrat en l’aprenent que impulsa l’equitat com a valor. Apuntar cap als valors democràtics vol dir treballar per un sistema en el qual qualsevol persona se senti reconeguda des de la seva pròpia biografia i tingui les màximes oportunitats per expressar-se i avançar en els aprenentatges al llarg de la vida. Les xarxes són una estratègia per sacsejar el sistema i promoure el debat per revisar fins a quin punt les pràctiques estan alineades amb els marcs teòrics validats fins ara per poder ser coherents en les nostres accions. Alhora, són contextos d’aprenentatge professional basats en relacions de confiança que pretenen que els adults que hi participen gaudeixin d’aprendre a través de maneres diferents d’interaccionar i, per simetria, proposin aquest tipus de context als seus alumnes. Per canviar la cultura d’un centre, que ve definida per com s’entenen les pràctiques, cal canviar els contextos perquè canviïn les creences. Les xarxes tenen aquest objectiu: ser entorn de confiança i seguretat per tal que des de l’experiència viscuda es pugui transformar el sistema formatiu.Paraules clau: Democràcia, xarxa, autoregulació, metacognició, coŀlaboració, comunicació, equitat. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Mas i Ferrer, M. (2020). Una estratègia democràtica de canvi professional. Les xarxes i el seu context. Revista Catalana De Pedagogia, 17, 133–157. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146731 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 17 (2020) Secció Tema monogràfic. La relació entre l’escola i la democràcia Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.