El més important no sempre és el més visible i valorat. El cas de la recerca educativa

Autors/ores

  • Juana M. Sancho Gil Universitat de Barcelona

Paraules clau:

Recerca, educació, tecnologies de la informació, política educativa, docents, pràctica.

Resum

La finalitat d’aquest article és argumentar la importància de la recerca en un àmbit tan fonamental per a les persones i la societat com el de l’educació. Comença plantejant que és pràcticament impossible pensar en el desenvolupament dels coneixements socials, culturals polítics, ètics, científics, tecnològics, econòmics i artístics que configuren les civilitzacions, sense sistemes més o menys elaborats que garanteixen, per una banda, la preservació i la transmissió del coneixement disponible i, per l’altra, que tots i cadascun dels individus trobin el seu lloc per convertir-se en coneixedors. Aquesta darrera necessitat es fa cada dia més urgent en un món en què la imparable proliferació de les tecnologies digitals augmenta tant el volum d’informació com la dificultat de trobar sentit a les informacions rebudes. Continua amb una breu síntesi de la història de la recerca educativa al nostre context i la manca constant de recursos per a aquesta activitat essencial. Tot seguit, presenta algunes recerques que ens han ajudat a afrontar la complexitat dels fenòmens educatius. Finalment, se subratlla la dificultat de garantir que el coneixement generat per la recerca educativa sigui tingut en compte pels responsables de les polítiques educatives, el professorat (incloent-hi els mateixos formadors de docents) per tal de millorar la pràctica educativa.

Paraules clau: Recerca, educació, tecnologies de la informació, política educativa, docents, pràctica.

Descàrregues

Com citar

Sancho Gil, J. M. (2019). El més important no sempre és el més visible i valorat. El cas de la recerca educativa. Revista Catalana De Pedagogia, 15, 17–39. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/145746

Número

Secció

Tema monogràfic. La recerca en educació, un repte