Cap a una millor professionalització docent del professorat
Paraules clau:
Professionalització docent, identitat professional, formació del professorat, inducció professional, accés a la docència, carrera docent.Resum
La professionalització del professorat és un element fonamental per millorar la docència i augmentar la qualitat de l’ensenyament. En aquest article s’analitza la situació de la professionalització docent i el seu desenvolupament professional, els elements que la configuren i els problemes que s’han d’entomar per millorar-la, i s’estableixen processos de revisió de la formació inicial i permanent, així com les qüestions laborals docents que permeten millorar la situació professional i la formació d’aquest col·lectiu.
Paraules clau
Professionalització docent, identitat professional, formació del professorat, inducció professional, accés a la docència, carrera docent.
Descàrregues
Descàrregues
Com citar
Número
Secció
Llicència
La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores.
Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:
- Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia.
- Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.