Escola, entorn i ciutadania: balanç d’experiències i perspectives de futur

Autors/ores

  • Antoni Tort i Bardolet Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, Departament de Pedagogia, GREUV (Grup de Recerca Educativa de la UVic-UCC)
  • Núria Simó i Gil Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, Departament de Pedagogia, GREUV (Grup de Recerca Educativa de la UVic-UCC)

Paraules clau:

Equitat, centre educatiu, territori, recerca educativa, polítiques educatives.

Resum

El text que ve a continuació presenta dues parts diferenciades però complementàries. En la primera part del document es plantegen alguns elements de reflexió sobre la importància d’enfortir els vincles entre els centres educatius i el territori i de la necessitat de disposar de polítiques educatives que regulin en la mesura que sigui possible i de manera contextualitzada cada situació, normes i criteris, així com el paper dels diferents agents educatius. En la segona part s’ofereix una síntesi dels aspectes més rellevants extrets de les recerques del GREUV (Grup de Recerca Educativa de la Universitat de Vic) quant al rol dels centres, dels municipis i del territori en la gestió i la millora de la capacitat de cada agent i del conjunt del sistema educatiu a l’hora de respondre al repte de l’equitat i del respecte a la diversitat.

Paraules clau: Equitat, centre educatiu, territori, recerca educativa, polítiques educatives.

Biografia de l'autor/a

Antoni Tort i Bardolet, Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, Departament de Pedagogia, GREUV (Grup de Recerca Educativa de la UVic-UCC)



Descàrregues

Com citar

Tort i Bardolet, A., & Simó i Gil, N. (2015). Escola, entorn i ciutadania: balanç d’experiències i perspectives de futur. Revista Catalana De Pedagogia, 8, 19–31. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139242

Número

Secció

Articles de recerca

Articles més llegits del mateix autor/a