Impacto de las certificaciones de proximidad sobre la percepción sensorial del tomate en Cataluña Autores/as Omar Vicente Guadarrama-Fuentes Zein Kallas Adrià Menéndez-i-Molist DOI: 10.2436/20.1503.01.162 Palabras clave: tomate, venta directa, circuito corto, certificación. Resumen El estudio investiga el impacto de las etiquetas informativas y de proximidad en la percepción del tomate por parte del consumidor a partir del análisis sensorial hedónico y pruebas estadísticas. Se explora la influencia del texto descriptivo, los logotipos y las certificaciones de venta directa y circuito corto, así como la producción local y la proximidad al supermercado. Los resultados muestran que las etiquetas de proximidad influyen positivamente en la percepción del tomate por parte del consumidor, con preferencia por los productos locales. Estos resultados subrayan la importancia de las conexiones directas entre productores y consumidores, que promueven los productos locales. La presencia de etiquetas de proximidad y una información clara y transparente pueden influir significativamente en la percepción del consumidor y fomentar la preferencia por los productos locales y frescos. Si bien el estudio presenta limitaciones, ofrece implicaciones prácticas para la industria agrícola y la comercialización de productos frescos. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Número Núm. 56-57: (2024-2025) Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors. En el moment de lliurar els articles a Quaderns Agraris per sol·licitar-ne la publicació, els autors accepten els termes següents: — Els autors cedeixen a la ICEA (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública (incloent-hi la comunicació a través de les xarxes socials) i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Quaderns Agraris, en qualsevol forma i suport, i per qualsevol mitjà, incloses les plataformes digitals. El Comitè Editorial es reserva els drets d’acceptar o de refusar els treballs presentats i, igualment, es reserva el dret de fer qualsevol modificació editorial que consideri convenient. De ser acceptada pels autors, aquests hauran de lliurar l’article amb els canvis suggerits. — Els autors responen davant la ICEA de l’autoria i l’originalitat dels articles presentats. És a dir, els autors garanteixen que els articles lliurats no contenen fragments d’obres d’altres autors, ni fragments de treballs propis publicats anteriorment; que el contingut dels articles és inèdit, i que no s’infringeixen els drets d’autor de tercers. Els autors accepten aquesta responsabilitat i s’obliguen a deixar indemne la ICEA de qualsevol dany i perjudici originats per l’incompliment de la seva obligació. Així mateix, han de deixar constància en els articles que enviïn a la revista de les responsabilitats derivades del contingut dels articles. — És responsabilitat dels autors obtenir els permisos per a la reproducció sense restriccions de tot el material gràfic inclòs en els articles, així com garantir que les imatges i els vídeos, etc., han estat realitzats amb el consentiment de les persones que hi apareixen, i que el material que pertany a tercers està clarament identificat i reconegut dins del text. Així mateix, els autors han d’entregar els consentiments i les autoritzacions corresponents a la ICEA en lliurar els articles. — La ICEA està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors. En tot cas, es compromet a publicar les correccions, els aclariments, les retraccions i les disculpes si escau. — Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. — La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.