Impacte de les certificacions de proximitat sobre la percepció sensorial del tomàquet a Catalunya

Autors/ores

Paraules clau:

tomàquet, venda directa, circuit curt, certificació.

Resum

L’estudi investiga l’impacte de les etiquetes informatives i de proximitat en la percepció del tomàquet per part del consumidor a partir de l’anàlisi sensorial hedònica i proves estadístiques. S’explora la influència del text descriptiu, els logotips i les certificacions de venda directa i circuit curt, així com la producció local i la proximitat al supermercat. Els resultats mostren que les etiquetes de proximitat influeixen positivament en la percepció del tomàquet per part del consumidor, amb preferència pels productes locals. Aquests resultats subratllen la importància de les connexions directes entre productors i consumidors, que promouen els productes locals. La presència d’etiquetes de proximitat i una informació clara i transparent poden influir significativament en la percepció del consumidor i fomentar la preferència pels productes locals i frescos. Si bé l’estudi presenta limitacions, ofereix implicacions pràctiques per a la indústria agrícola i la comercialització de productes frescos.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Número

Secció

Articles