Hemeroteca Científica Catalana

  • Login
Search  
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
EduQ
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Editorial Policies
    • Open Access Policy
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
    • Journal Sponsorship
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 29 (2021)

No. 29 (2021)

					View No. 29 (2021)

Published: 2022-11-21

Editorial

  • Presentación de la monografía: «Filosofía de la química»

    José Antonio Chamizo, Aureli Caamaño, Pere Grapí, Fina Guitart
    3
    • PDF (Català)

Monografia: Filosofia de la química

  • The philosophy and history of chemistry in relation to chemistry education

    Aureli Caamaño, José Antonio Chamizo, Pere Grapí Vilumara
    4-6
    • PDF (Català)
  • Considering the history and philosophy of chemistry in the conceptualization and development of the curriculum

    Vicente Talanquer
    7-11
    • PDF (Català)
  • Chemistry as a system of practices. An alternative for your teaching

    José Antonio Chamizo
    12-18
    • PDF (Català)
  • Teaching chemistry: a historical and philosophical approach

    Mercè Izquierdo Aymerich
    19-27
    • PDF (Català)
  • Perspectivas não fisicalistas na didática da química

    Marcos Antonio Pinto Ribeiro
    28-32
    • PDF (Català)
  • Teaching and Assessing the Nature of Chemistry

    Sibel Erduran
    33-40
    • PDF (Català)
  • Learning chemistry and about nature of scientific practice through epistemic and non-epistemic practices

    Antonio García-Carmona
    41-47
    • PDF (Català)
  • For a dialogue between the philosophy of chemistry and the teaching of chemistry: the case of electronegativity

    Martín Labarca
    48-53
    • PDF (Català)
  • Ethics in chemistry

    Manel Pau
    54-57
    • PDF (Català)

Intercanvi

  • Hand warmers and thermodynamics

    Aarón Pérez Das Doresa, Anna Garriga Font
    58-62
    • PDF (Català)

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • Català
  • English
  • Español
  • Português

Indexacio

Dialnet

Sherpa/Romeo

Dulcinea

Carhus Plus +

Revistes Catalanes d'Accés Obert

Rebiun

Matriu d'Informació Avaluació de Revistes

ISSUU

WorldCat

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians


Creative Commons License
Els continguts d’EDUCACIÓ QUÍMICA estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

ISSN: 2013-1720 (edició electrònica); 2013-1755 (edició impresa).

Pàgina principal de l'IEC

Institut d’Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

Amb el suport de la

diputació de barcelona