Martin Buber y sus aportaciones a la manera actual de entender la educación para el cuidado Autores/as Victoria Vázquez Verdera Universitat de València (Espanya) Palabras clave: Educación para el cuidado, filosofía del diálogo, reciprocidad, autosuficiencia. Resumen El artículo recupera la filosofía del diálogo de Martin Buber y estudia su impacto en la perspectiva de la educación para el cuidado en el siglo xxi. Se explicita el hecho de que la educación para el cuidado reconoce en la relación yo-tú el origen del impulso ético para proyectarse en el mundo, y que ha de ser enseñado a varones y mujeres indistintamente. En consecuencia, se analiza el papel que juega la reciprocidad en las relaciones entre un yo y un tú, y como la responsabilidad generosa por un tú es el camino hacia la madurez personal.Palabras clave: Educación para el cuidado, filosofía del diálogo, reciprocidad, autosuficiencia. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Número Núm. 21 (2013): gener-juny Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.