Martin Buber y sus aportaciones a la manera actual de entender la educación para el cuidado

Autors/ores

  • Victoria Vázquez Verdera Universitat de València (Espanya)

Paraules clau:

educació per a la cura, filosofia del diàleg, reciprocitat, autosuficiència.

Resum

L’article recupera la filosofia del diàleg de Martin Buber i estudia el seu impacte en la perspectiva de l’educació per a la cura al segle xxi. S’explicita el fet que l’educació per a la cura reconeix en la relació jo-tu l’origen de l’impuls ètic per projectar-se al món, i que ha de ser ensenyat a homes i dones indistintament. En conseqüència, s’analitza el paper que fa la reciprocitat en les relacions entre un jo i un tu, i com la responsabilitat generosa per un tu és el camí cap a la maduresa personal.

Paraules clau: educació per a la cura, filosofia del diàleg, reciprocitat, autosuficiència.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Vázquez Verdera, V. (2013). Martin Buber y sus aportaciones a la manera actual de entender la educación para el cuidado. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (21), 143–158. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/67267

Número

Secció

Tema monogràfic