Imatge i projecció pública de l’educació d’un príncep durant el franquisme (1948-1954) Autores/as Xavier Motilla Salas Universitat de les Illes Balears (Espanya) Sara González Gómez Universitat de les Illes Balears (Espanya) Palabras clave: enseñanza media, bachillerato, élites, fotografía, franquismo. Resumen El estudio de la formación recibida por las élites forma parte de una línea temática que despierta el interés de los investigadores. La práctica escolar y educativa de los futuros gobernantes, con sus señas distintivas propias, resulta un tema atractivo y sobre el que todavía resultan necesarios trabajos en profundidad. En el presente artículo pretendemos acercarnos y analizar una etapa concreta de la formación del príncipe Juan Carlos durante el franquismo, la que se corresponde con sus primeros años de formación secundaria y bachillerato en el Estado español, al volver del exilio, en 1948, hasta 1954. Concretamente, nos centraremos en la imagen y proyección pública que desde la dictadura franquista se transmitió iconográficamente de este periodo formativo del príncipe, a través del análisis del fondo fotográfico que se conserva en la Agencia EFE. En cuanto a la metodología, se realizará un abordaje del estudio de las fuentes mediante un análisis de la imagen, referencias al contexto histórico e interpretación de los datos. El lector encontrará dos grandes apartados: el primero, dedicado al repaso, de manera sucinta, del panorama general de la enseñanza secundaria en España y su legislación durante el periodo en que el príncipe Juan Carlos realizó sus estudios; el segundo, enfocado al estudio de la iconografía de la educación secundaria cursada por el príncipe, a través del análisis de una muestra de fotografías pertenecientes a la fototeca de la Agencia EFE.Palabras clave: enseñanza media, bachillerato, élites, fotografía, franquismo. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) PDF PDF (English) Publicado 2020-02-07 Número Núm. 35 (2020): gener-juny Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.