Les escoles en lluita els anys setanta a Barcelona: la renovació pedagògica amb perspectiva de classe Autores/as Albert Torrent i Font Universitat de Girona Jordi Feu Gelis Universitat de Girona Palabras clave: pedagogía libertaria, renovación pedagógica, educación y anarquismo, escuelas en lucha, movimientos sociales. Resumen La renovación pedagógica es el intento de repensar y poner en práctica otra cultura escolar, ya que cuestiona el significado del modelo educativo convencional. Desde finales del siglo xix ha habido experiencias históricas en Cataluña relacionadas con diferentes corrientes políticas y de pensamiento. La variedad y multiplicidad de estas propuestas se ha hecho especialmente evidente durante los dos impulsos de renovación del siglo xx: los años veinte y treinta, y durante los años sesenta y setenta. Pero la memoria de esta renovación ha sido selectiva y ha dejado en el olvido parte de una historia llena de matices y posibilidades. Recuperar aquellos enfoques que han estado en los márgenes de la historia canónica de la renovación pedagógica permite examinary analizar el papel de los enfoques pedagógicos que, contra la corriente, han luchado y siguen luchando para transformar la sociedad desde la escuela.Palabras clave: pedagogía libertaria, renovación pedagógica, educación y anarquismo, escuelas en lucha, movimientos sociales. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Número Núm. 34 (2019): juliol-desembre Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.