L’educació representada als documentals de propaganda a Espanya (1914-1939) Autores/as Pilar Prat Viñolas Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Anna Gómez Mundó Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Josep Casanovas Prat Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Isabel Carrillo Flores Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Núria Padrós Tuneu Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Eulàlia Collelldemont Pujadas Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Palabras clave: films educativos, propaganda, historia de la educación, análisis de contenido. Resumen En este artículo se describen las principales conclusiones de la investigación sobre los documentales y noticiarios de temática educativa realizados durante el primer tercio del siglo xx en España. En primer lugar, se presenta de manera general y sintética la metodología utilizada para llevar a cabo el estudio y, posteriormente, se muestra la panorámica construida sobre la representación de la educación en los films analizados, tanto desde el punto de vista formal y contextual como del análisis de los contenidos. Esta panorámica nos devuelve una imagen compleja de la educación y la atención de los niños de la época. Así mismo, y a pesar de las prevenciones que hay que tener al acercarse a las fuentes visuales, podemos afirmar que su análisis permite centrarnos en los matices de los detalles y abrir nuevas perspectivas sobre la historia de la educación.Palabras clave: films educativos, propaganda, historia de la educación, análisis de contenido. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Pilar Prat Viñolas, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Anna Gómez Mundó, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Josep Casanovas Prat, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Isabel Carrillo Flores, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Núria Padrós Tuneu, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Eulàlia Collelldemont Pujadas, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Número Núm. 31 (2018): gener-juny Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.