L’educació representada als documentals de propaganda a Espanya (1914-1939) Autors/ores Pilar Prat Viñolas Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Anna Gómez Mundó Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Josep Casanovas Prat Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Isabel Carrillo Flores Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Núria Padrós Tuneu Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Eulàlia Collelldemont Pujadas Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Paraules clau: films educatius, propaganda, història de l’educació, anàlisi de contingut. Resum En aquest article es descriuen les principals conclusions de la investigació sobre els documentals i noticiaris de temàtica educativa elaborats en el primer terç del segle xx a Espanya. En primer lloc, es presenta de manera general i sintètica la metodologia utilitzada per dur a terme l’estudi i, posteriorment, es mostra la panoràmica que hem construït sobre la representació de l’educació en els films analitzats, tant des del punt de vista formal i contextual com des de l’anàlisi dels continguts. Aquesta panoràmica ens retorna una imatge complexa de l’educació i l’atenció dels infants de l’època. Així mateix, i malgrat les prevencions que cal tenir quan ens aproximem a les fonts visuals, podem afirmar que la seva anàlisi permet centrar-nos en els matisos dels detalls i obrir noves perspectives sobre la història de l’educació.Paraules clau: films educatius, propaganda, història de l’educació, anàlisi de contingut. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Pilar Prat Viñolas, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Anna Gómez Mundó, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Josep Casanovas Prat, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Isabel Carrillo Flores, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Núria Padrós Tuneu, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Eulàlia Collelldemont Pujadas, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Espanya) Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 31 (2018): gener-juny Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.