Enseñanza secundaria, clases sociales y relaciones internacionales en los países del tercer Mundo desde 1945 Autors/ores Ettore Gelpi Resum Ensenyament secundari, classes socials i relacions internacionals als pasos del Tercer Món des de 1945. Després de constatar l'elevat grau de dependència econòmica, laboral i informativa dels països del Tercer Món respecte les potències desenvolupades, l'autor significa que encara apareixen nous condicionaments que incideixen negativament sobre l'ensenyament secundari establert en la zona Sud (Àfrica, Amèrica Llatina i Àsia). Tot i els esforços d'aquests països per conservar la seva llengua i cultura, el fet és que s'assisteix a un procés neocolonitzador que limita les possibilitats d'un autèntic pluralisme lingüístic. Per altra part, i al marge de la qüestió de la llengua, les dificultats d'inserció laboral, l'explotació del treball infantil, la desocupació dels titolats superiors, forneixen alguns dels grans problemes de l'ensenyament secundari del Tercer Món enmig de grans lluites polítiques i socials d'àmbit internacional. Descàrregues Text complet Publicat 2005-10-21 Número Núm. 3: 1997-1998 Secció L'Educació secundària des de 1945 Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.