La vigència del projecte Universitat Popular: connectar passat i present

Autors/ores

Paraules clau:

aprenentatge al llarg de la vida, educació d’adults, educació ciutadana, cultura, universitats populars

Resum

Considerant el paper que les universitats populars han tingut en l’educació de persones adultes de potenciar l’accés a l’educació, la promoció cultural i la participació ciutadana, aquest treball pretén revisitar el projecte Universitat Popular des de la perspectiva històrica per a analitzar el valor social, educatiu, cultural i polític d’aquest moviment. Se n’estudia l’evolució, des de final del segle XIX fins a l’actualitat, per a recuperar-ne la memòria i mostrar el valor que ha tingut l’educació popular en els diferents moments polítics esdevinguts a Espanya. A més, s’apunten algunes claus de futur en termes d’aprenentatge al llarg de la vida, participació i transformació social, amb la finalitat de construir un projecte d’Universitat Popular d’escoles de ciutadania que donin resposta als interessos i als sentiments de les persones participants, abastant diverses perspectives i connectant el que és local amb el que és global.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2025-07-28

Com citar

Quintano Nieto, J. (2025). La vigència del projecte Universitat Popular: connectar passat i present. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (46), 15–30. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/154182