Els Meticci en el marc de la separació escolar entre colonitzadors i colonitzats a l’Eritrea Italiana Autors/ores Valentino Minuto University of Macerata Paraules clau: Eritrea, colonialisme, racisme, política educativa, discriminació en l’educació Resum L’organització escolar a Eritrea va ser bipartida durant tot el període colonial italià: escoles per a italians i escoles per a nadius. L’estructura separatista de la vida social colonial estava amenaçada pels italo-eritreus. Els meticci creaven ambigüitat perquè eren en part italians, en part africans. A quines escoles podrien anar els italo-eritreus? A les per a italians? A les per a nadius? Fins a 1939 pocs meticci, reconeguts pel seu pare italià, tenien dret a assistir a escoles per a italians. Els italoeritreus també podrien rebre una educació italiana en internats dirigits per missioners catòlics. Aquests serveis educatius també estaven oberts als meticci no reconeguts. Durant la segona meitat dels anys trenta, la política colonial cap als ítalo-eritreus va adquirir un caràcter segregacionista. Aquest canvi es va produir sota la influència del racisme biològic feixista: els meticci eren considerats la manifestació de la degradació biològica ja que tenien sang africana a les venes. Per tant, no podien ser tractats com a italians: eren africans. En conseqüència, la llei núm. 822 del 13 de maig de 1940 va negar als ítalo-eritreus l’accés a les escoles per a italians i va prohibir els instituts educatius missioners destinats específicament als meticci. Les persones de «raça» mixta només eren admeses a les escoles per a nadius. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF (English) Publicat 2023-11-08 Número Núm. 41 (2023): gener-juny: Assajos i estudis Secció Assajos i estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.