Storia e attualità dell’educazione per la pace di Maria Montessori. Dalle conferenze degli anni ’30 alle prospettive educative odierne

Autors/ores

  • Stefania Carioli Università di Bologna (Italia)

Paraules clau:

Maria Montessori, Educació per a la pau, Directrius nacionals per a l’escola italiana.

Resum

En la seva anàlisi científica de la relació entre la pau, com a objectiu, i l’educació, com a pràctica per construir-la, Maria Montessori va fixar principis cardinals i propòsits universals dels quals deriven fonaments educatius de vital rellevància. La relectura de les conferències sobre Educació i Pau celebrades entre 1932 i 1939 revela fortes analogies amb les indicacions nacionals de l’escola italiana de 2012 i ofereix coordenades pedagògiques per a la lectura de necessitats educatives que continuen plantejant-se com a reptes, fins i tot en la nostra època.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Carioli, S. (2023). Storia e attualità dell’educazione per la pace di Maria Montessori. Dalle conferenze degli anni ’30 alle prospettive educative odierne. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (40), 83–105. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/150350

Número

Secció

Tema monogràfic