Expulsió, emoció i nens refugiats: migració europea forçada i pedagogia de refugiats (1912-1947) Autors/ores Kevin Myers University of Birmingham (Regne Unit) Siân Roberts University of Birmingham (Regne Unit) Paraules clau: Història de les emocions, història de la infància, refugiats, guerra. Resum Aquest article explora com la captura de les dimensions emocionals de la formació pot ajudar a explicar l’arc de la migració forçada i una pedagogia emergent de refugiats a Europa entre 1912 i 1947. Al fer-ho, s’allunya de les inquietants «passions» que dominen la història. La literatura d’aquest període abasta emocions d’ira i odi, fabricades, comunicades i lliures, que van culminar en la persecució, l’exili de població, el assassinat en massa i el genocidi. En el seu lloc, l’estudi es centra en els «afectes» més positivament avaluats, la compassió, l’empatia i l’amor, que van motivar l’ajut a les poblacions vulnerables, les quals recolzen l’intent de crear lleis internacionals que protegeixen a tots els éssers humans de la mort. És probable que aquests afectats també hagin motivat els intents de protegir i rescatar els nens evacuant-los de les zones de conflicte, fins i tot quan això significava separar-los dels pares i travessar les fronteres nacionals, podent haver estimulat una forma distinta de pedagogia de refugiats en la que les emocions i el treball de les mateixes van tenir una presència distintiva.Paraules clau: Història de les emocions, història de la infància, refugiats, guerra. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 34 (2019): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.