Educar en emociones y transmitir valores éticos: un desafío para los Museos de Pedagogía, Enseñanza y Educación Autors/ores Pablo Álvarez Domínguez Universidad de Sevilla Paraules clau: Museus de Pedagogia, Ensenyament i Educació, educació emocional, educació en valors, ètica. Resum L’educació emocional, dels sentiments i dels afectes, així com comunicar-los i transmetre valors ètics, forma part de les nostres vides. Els Museus de Pedagogia, Ensenyament i Educació són escenaris aptes per estudiar, comprendre i interpretar tot coneixement integrat en l’ensenyament i l’aprenentatge de la Història de l’Educació. En aquest treball, en primer lloc, recollim algunes puntualitzacions relacionades amb els fonaments bàsics de l’educació emocional, per aclarir determinades qüestions relacionades amb el desenvolupament de l’afectivitat en l’educand. En segon lloc, reflexionem entorn del paper d’aquests museus com a potencials instruments per a la transmissió de valors ètics i educar en l’emocional. En tercer lloc, tractem de posar de manifest i justificar que l’educació de les emocions i els sentiments en escenaris museístic pedagògics, es presenta com una nova alternativa capaç de donar resposta als nous paradigmes educatius imperants en la societat del segle XXI. PARAULES CLAU: Museus de Pedagogia, Ensenyament i Educació, educació emocional, educació en valors, ètica. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 22 (2013): juliol-desembre Secció Assajos i estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.