Educar en emociones y transmitir valores éticos: un desafío para los Museos de Pedagogía, Enseñanza y Educación

Autors/ores

  • Pablo Álvarez Domínguez Universidad de Sevilla

Paraules clau:

Museus de Pedagogia, Ensenyament i Educació, educació emocional, educació en valors, ètica.

Resum

L’educació emocional, dels sentiments i dels afectes, així com comunicar-los i transmetre valors ètics, forma part de les nostres vides. Els Museus de Pedagogia, Ensenyament i Educació són escenaris aptes per estudiar, comprendre i interpretar
tot coneixement integrat en l’ensenyament i l’aprenentatge de la Història de l’Educació. En aquest treball, en primer lloc, recollim algunes puntualitzacions relacionades amb els fonaments bàsics de l’educació emocional, per aclarir determinades qüestions relacionades amb el desenvolupament de l’afectivitat en l’educand. En segon lloc, reflexionem entorn del paper d’aquests museus com a potencials instruments per a la transmissió de valors ètics i educar en l’emocional. En tercer lloc, tractem de posar de manifest i justificar que l’educació de les emocions i els sentiments en escenaris museístic pedagògics, es presenta com una nova alternativa capaç de donar resposta als nous paradigmes educatius imperants en la societat del segle XXI. 

PARAULES CLAU: Museus de Pedagogia, Ensenyament i Educació, educació emocional, educació en valors, ètica.

Número

Secció

Assajos i estudis