La vigència del projecte Universitat Popular: connectar passat i present Autors/ores Judith Quintano Nieto Universidad de Valladolid DOI: 10.2436/20.3009.01.330 Paraules clau: aprenentatge al llarg de la vida, educació d’adults, educació ciutadana, cultura, universitats populars Resum Considerant el paper que les universitats populars han tingut en l’educació de persones adultes de potenciar l’accés a l’educació, la promoció cultural i la participació ciutadana, aquest treball pretén revisitar el projecte Universitat Popular des de la perspectiva històrica per a analitzar el valor social, educatiu, cultural i polític d’aquest moviment. Se n’estudia l’evolució, des de final del segle XIX fins a l’actualitat, per a recuperar-ne la memòria i mostrar el valor que ha tingut l’educació popular en els diferents moments polítics esdevinguts a Espanya. A més, s’apunten algunes claus de futur en termes d’aprenentatge al llarg de la vida, participació i transformació social, amb la finalitat de construir un projecte d’Universitat Popular d’escoles de ciutadania que donin resposta als interessos i als sentiments de les persones participants, abastant diverses perspectives i connectant el que és local amb el que és global. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2025-07-28 Com citar Quintano Nieto, J. (2025). La vigència del projecte Universitat Popular: connectar passat i present. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (46), 15–30. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/154182 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 46 (2025): juliol-desembre: Entre l'ideal i el real: projectes universitaris en clau històrica Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.