Los festivales escolares de Educación Física en la Barcelona de principios del siglo XX: mitos y tradiciones inventadas de la educación moderna y de la regeneración Autors/ores Xavier Torrebadella Flix Universitat Autònoma de Barcelona Marta Mauri Medrano Universidad de Zaragoza Paraules clau: festes, educació física, educació moderna, regeneració, patriotisme Resum L’anàlisi de tres imatges al voltant dels festivals d’educació física escolar celebrats a la Barcelona de principis de segle XX convida a indagar sobre els mites i les tradicions inventades en l’educació moderna. La crítica dialèctica a la qual sotmetem les imatges permet deconstruir la realitat visual, revelant les contradiccions socials que s’amagaven darrere d’aquests festivals. En aquests festivals, a més de ressaltar el valor social de l’educació física, es manifesten les voluntats d’establir una consciència nacional, assumint l’argumentació idealitzada que la modernitat, la regeneració i el progrés del país residia en una joventut sana i robusta. Concloem que aquests festivals d’educació física formaven part d’una invenció estètica i del mite que revelava el triomf moral d’una classe dominant i complaent amb ella mateixa. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF (Español) Publicat 2023-11-08 Número Núm. 41 (2023): gener-juny: Assajos i estudis Secció Assajos i estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.