El Seminari de Pedagogia de València i els moviments d’educació activa francesos: la renovació pedagògica en l’Espanya tardofranquista

Autors/ores

  • Beatriz Cercos-Chamorro
  • Luis Miguel Lázaro Universitat de València

Paraules clau:

Seminari de Pedagogia, formació del professorat, educació activa, moviments de renovació pedagògica

Resum

El Seminari de Pedagogia del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats del Districte Universitari de València (Espanya) va funcionar com a grup estable entre 1965 i 1978, prenent com a referència principal els moviments de renovació pedagògica francesos: CRAP (Cercles de Recherche et d’Action Pédagogiques), CEMEA (Centres d’Entraînement aux Méthodes d’Éducation Active) i GEMAE (Groupe d’Étude pour les Méthodes Actives dans l’Enseignement). Aquests grups van inspirar professors que, gràcies a la seua tenacitat, van poder implementar una metodologia activa a l’aula amb la intenció de transformar l’escola i la societat. En el context opressiu de la dictadura franquista, i amb una escola ancorada en valors i metodologies tradicionals, els professors cercaven «canviar l’escola que havien trobat».

Descàrregues

Publicat

2023-11-08

Número

Secció

Assajos i estudis