El Seminari de Pedagogia de València i els moviments d’educació activa francesos: la renovació pedagògica en l’Espanya tardofranquista Autors/ores Beatriz Cercos-Chamorro Luis Miguel Lázaro Universitat de València Paraules clau: Seminari de Pedagogia, formació del professorat, educació activa, moviments de renovació pedagògica Resum El Seminari de Pedagogia del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats del Districte Universitari de València (Espanya) va funcionar com a grup estable entre 1965 i 1978, prenent com a referència principal els moviments de renovació pedagògica francesos: CRAP (Cercles de Recherche et d’Action Pédagogiques), CEMEA (Centres d’Entraînement aux Méthodes d’Éducation Active) i GEMAE (Groupe d’Étude pour les Méthodes Actives dans l’Enseignement). Aquests grups van inspirar professors que, gràcies a la seua tenacitat, van poder implementar una metodologia activa a l’aula amb la intenció de transformar l’escola i la societat. En el context opressiu de la dictadura franquista, i amb una escola ancorada en valors i metodologies tradicionals, els professors cercaven «canviar l’escola que havien trobat». Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2023-11-08 Número Núm. 41 (2023): gener-juny: Assajos i estudis Secció Assajos i estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.