Innovazione pedagogica e formazione storicoeducativa del docente: nuove frontiere del museo dell’educazione

Autors/ores

  • Giordana Merlo University of Padua (Italia)

Paraules clau:

Història de l’educació, Museu de l’educació, Patrimoni historicoeducatiu, Història pública, Formació de professors.

Resum

Aquesta contribució té la intenció de considerar el museu de l’educació com una eina d’innovació pedagògica i de formació històrica-educativa del professorat. L’ensenyament de la història de l’educació, tradicionalment present en el context italià en cursos dirigits a la formació d’educadors i professors, posa de manifest avui la urgència del seu replantejament dirigit a augmentar el valor i la identitat de la disciplina en l’àmbit de la professionalitat educativa. Dins de les línies de recerca centrades en la recuperació, conservació i millora del patrimoni historicoeducatiu i en un horitzó cultural orientat a les pràctiques d’història pública, el museu de l’educació és reconegut com una eina per a la renovació de l’ensenyament universitari orientat, tot i que no imparteix fins a l’adquisició essencial de continguts informatius, en la direcció d’un enfortiment del pensament històric dels professionals de l’educació.

Número

Secció

Tema monogràfic