Il patrimonio storico-educativo per la formazione docente. Esperienze tra ricerca e didattica Autors/ores Mirella D’Ascenzo University of Bologna (Italia) Paraules clau: Història de l’educació, Patrimoni historicoeducatiu, Museus escolars, Formació del professorat. Resum Des de la dècada de 1980, la historiografia educativa i escolar a Itàlia ha experimentat una fructífera temporada de renovació de temes i mètodes, obrint el camí a la reflexió teòrica i la pràctica didàctica sobre tota la cultura material de l’escola i l’educació definida com a patrimoni historicoeducatiu real. La contribució descriu la presència d’algunes realitats de museus escolars i educatius a Itàlia com a recurs per a la investigació i la docència i, a continuació, centra l’atenció en experiències docents universitàries innovadores dirigides a la formació de professors dutes a terme fins i tot quan encara no hi ha museus escolars específics. Descàrregues PDF (Italià) PDF (Italian) (English) PDF (Italiano) (Español) PDF (Italiano) Número Núm. 39 (2022): gener-juny Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.