El trabajo docente bajo sospecha: los límites a las prácticas docentes en las Políticas Públicas Educacionales de la Dictadura Cívico Militar en Chile (1973-1990) Autors/ores Felipe Andres Zurita Garrido Centro de Investigación en Educación. Universidad Bernardo O’Higgins (Xile) Paraules clau: pràctica docent, treball docent, política educativa, dictadura cívica- militar, Xile. Resum Aquest article té com a principal objectiu analitzar, a través de la política educativa, les limitacions que s’establiren sobre les pràctiques dels docents que exerciren a Xile durant la dictadura cívica-militar (1973-1990). Per a la seva consecució s’ha realitzat un primer treball de revisió de la bibliografia especialitzada, el qual ens ha permès apropar-nos al treball docent desenvolupat en els darrers anys a Xile. Per altra banda, també ens hem pogut acostar a la legislació, aprovada durant el període de la Dictadura, que regulà les pràctiques dels professionals de l’ensenyança. Les conclusions finals indiquen que les polítiques educatives dirigides al professorat provocaren tota una sèrie de limitacions a nivell de pràctica docent: 1) es desenvoluparen de forma desvinculada del món acadèmic; 2) s’aprovaren sense un recolzament de la normativa que regulava els drets laborals dels treballadors; i 3) s’hagueren d’assumir sense un consens polític.Paraules clau: pràctica docent, treball docent, política educativa, dictadura cívica-militar, Xile. Descàrregues PDF PDF (Español) PDF (English) Número Núm. 35 (2020): gener-juny Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.