L’arrelament segons S. Weil i la seva aplicació artística (J. Plensa i M. Montobbio): un concepte operatiu per pensar la qüestió de la identitat andorrana?

Autores/as

  • Jordi Pià-Comella Sorbonne-Nouvelle Université St. Andrews University Institut Universitaire de France

Palabras clave:

ànima, arrelament, Andorra, arts, cultura, espiritualitat, estilita, escultura, identitat, Manuel Montobbio, Jaume Plensa, poesia, Simone Weil.

Resumen

La qüestió de la identitat fa actualment l’objecte de debats intensos en la política andorrana. El present article es proposa plantejar sobre ella una reflexió filosòfica a través de (1) la noció d’arrelament teoritzada per la filòsofa francesa Simone Weil en el seu tractat L’enracinement ou Prélude à une déclaration des devoris envers l’être humain (1943); i (2) la seva aplicació artística amb les escultures de Jaume Plensa, els 7 poetes, ubicades a Andorra la Vella, i el recull poètic de Manuel Montobbio Estilites d’Andorra.

Paraules clau: ànima, arrelament, Andorra, arts, cultura, espiritualitat, estilita, escultura, identitat, Manuel Montobbio, Jaume Plensa, poesia, Simone Weil.

Descargas

Cómo citar

Pià-Comella, J. (2020). L’arrelament segons S. Weil i la seva aplicació artística (J. Plensa i M. Montobbio): un concepte operatiu per pensar la qüestió de la identitat andorrana?. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (30-31), 233–242. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/148553

Número

Sección

Àmbit Art i Percepció