Filosofia Inclusiva

Autores/as

  • Yolanda Navarro Blanca IES Príncep de Girona (Barcelona)

Palabras clave:

educació integral, descobriment, identitat, reconeixement, respecte mutu, ètica, diàleg filosòfic, singularitat, diversitat, interès, gratuïtat i empoderament

Resumen

Filosofia Inclusiva és una pràctica docent de concreció ètica i educació integral. El diàleg filosòfic entre parelles filosòfiques, integrades per alumnes de l’USEE i batxillerat, és un mètode de descobriment de la identitat i l’alteritat des de la lliure oportunitat d’interès, apropament i gratuïtat cap a l’altre. Les fotografies, recull d’interrogants inherents a tot ésser humà i diversitat de respostes singulars, denoten alhora que el consens, en aquest cas la simple imatge, és possible quan sorgeix d’un diàleg fonamentat en el respecte mutu. Filosofia Inclusiva és una filosofia aplicada, una manera d’implicar els alumnes en la millora personal i convivència escolar, a través del des-ocultament de les veritats humanes. És un reclam de la Filosofia com a necessari complement reflexiu i qualitatiu en l’aprenentatge de viure. És una mostra que la convivència i els conflictes no es resolen des de les assignatures calculadores sinó des de la cognició més profunda de l’ésser humà: la Filosofia.

Paraules clau: educació integral, descobriment, identitat, reconeixement, respecte mutu, ètica, diàleg filosòfic, singularitat, diversitat, interès, gratuïtat i empoderament.

Descargas

Publicado

2018-04-11

Cómo citar

Navarro Blanca, Y. (2018). Filosofia Inclusiva. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (28-29), 341–349. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/144252

Número

Sección

Actes del IV Congrés Català de Filosofia