Coneixement i persona. Una mirada a l’obra d’Alexandre Galí

Autors/ores

Paraules clau:

Alexandre Galí, pedagogia, educació, pensament pedagògic, mestre

Resum

Aquest escrit pretén exposar algunes de les idees vertebradores del pensament pedagògic d’Alexandre Galí, amb l’objectiu d’obrir una reflexió sobre la tendència que està prenent l’educació a Catalunya, i, en general, al món occidental, en l’actualitat. Partint del marc filosòfic, en que la seva pedagogia s’inscriu, fem un repàs a qüestions tan elementals, i alhora tan essencials, com què vol dir educar? La qual cosa demana preguntar-se per allò que ens fa homes –humans–; què vol dir educar en un sentit pràctic o en què consisteix la seva utilitat?; quin lloc ocupa el món en la tasca d’educar i quin les capacitats intel·lectuals i morals a desenvolupar en l’educand?, dit altrament, ha de ser el món el mitjà o el fi de l’acte educatiu?; i finalment, quina és la funció del mestre?

Descàrregues

Com citar

Díez i Garcia, M. (2024). Coneixement i persona. Una mirada a l’obra d’Alexandre Galí. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (34), 143–158. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/154060

Número

Secció

Articles