Els joves que vaguen i el consell dels grans absents: o de la crisi educativa a l’Atenes clàssica en la figura dramàtica del Protàgoras de Plató Autors/ores Àngel Pascual Martín Universitat de Barcelona Paraules clau: Plató, Protàgoras, educació política, crisi educativa, Atenes. Resum Al Protàgoras, Plató hi representa una conversa sobre l’ἀρετή política i la seva possibilitat de transmissió. Deixant a banda els resultats de la disputa dialèctica entre Sòcrates i el sofista, la figura dramàtica del diàleg destaca per la presència d’un bon grapat de joves de prometedora carrera política, a la vegada que per l’absència dels seus pares o tutors, il·lustres estadistes i excel·lents ciutadans. És a partir de l’absència dramàtica d’aquests, al Protàgoras i en general al Corpus Platonicum, que la present comunicació ve a considerar que, per Plató, la crisi educativa que hauria dut Atenes al col·lapse, es deuria, abans que a la influència pedagògica de la sofística, a una certa retirada i abandonament de la família –i molt especialment de la figura paterna– de la cura per l’educació cívica i política dels fills en la seva joventut.Paraules clau: Plató, Protàgoras, educació política, crisi educativa, Atenes. Biografia de l'autor/a Àngel Pascual Martín, Universitat de Barcelona Descàrregues PDF Com citar Pascual Martín, Àngel. (2020). Els joves que vaguen i el consell dels grans absents: o de la crisi educativa a l’Atenes clàssica en la figura dramàtica del <i>Protàgoras</i> de Plató. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (30-31), 419–427. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/148574 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 30-31: 2019-2020 Secció Simposi Platònic