Matemàtiques i entorn a l'educació infantil

Autors/ores

  • Fàtima Dalmau
  • Àngel Alsina

Resum

En la primera part d'aquest article es defensa la necessitat de passar d'un currículum orientat a l'adquisició de continguts a un currículum orientat a l'adquisició de la competència matemàtica des de l'educació infantil, i s'argumenta que els processos matemàtics són la clau per aconseguir-ho. En la segona part es presenta l'experiència «la rotonda que veiem des del pati», en la qual es mostra una manera de treballar les matemàtiques a les primeres edats en la qual s'usen situacions de la vida quotidiana i problemes contextualitzats com a punt de partida. Mitjançant una planificació i una gestió que tenen en compte el treball dels continguts a través dels processos matemàtics, es fomenta que els nens interpretin les matemàtiques amb l'ajuda d'un adult, en comptes d'intentar transmetre'ls una matemàtica preconstruïda.

Descàrregues

Publicat

2015-07-23

Número

Secció

Articles