Place, Sport and Globalization: Making sense of the marca Barça Autors/ores Hunter Shobe Resum The case of Football Club (FC) Barcelona provides a compelling case for examining the impact of globalization on the place/identity role of football clubs. FC Barcelona has deep historical connections to Barcelona and Catalonia. These connections were de-emphasized by the clubs leadership under Josep Lluís Núñez (1978-2000) and Joan Gaspart (2000-2003) and promoted again by Joan Laporta and his directors (elected in 2003). At the same time, under Laporta, FC Barcelona has developed into a successful global brand. How are we to understand this renewed focus on the local and national discourses of place while the team is simultaneously promoted as a global brand? Although the local and global discourses seem to be at odds, the club leadership seamlessly promotes la marca Barça (the Barça Brand) while repoliticizing the club with an explicitly catalanista discourse. The global and local discourses are not mutually exclusive. Rather, the local is drawn upon in constructing the global discourse and the global is implicated in the reproduction of the local (Massey, 1994, p.120). Descàrregues Text complet Publicat 2008-10-27 Com citar Shobe, H. (2008). Place, Sport and Globalization: Making sense of the marca Barça. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (61-62), 259–276. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/41232.001 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 61-62 (2006): Mirades anglosaxones sobre la geografia de Catalunya i València Secció Mirades anglosaxones sobre la geografia de Catalunya i València Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Geografia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia. Els autors responen davant la Societat Catalana de Geografia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Geografia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Treballs de la Societat Catalana de Geografia no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.