Lloc, esport i globalització: donant sentit a la marca Barça

Autors/ores

  • Hunter Shobe

Resum

El cas del Club de Futbol Barcelona proporciona un exemple constrenyedor per examinar l'impacte de la globalització en la relació entre identitat i lloc dels clubs de futbol. El FC Barcelona té unes profundes connexions històriques amb la ciutat de Barcelona i Catalunya. Aquestes connexions s'afebliren amb les directives de Josep Lluís Núñez (1978-2000) i Joan Gaspart (2000-2003) i promocionades de nou a partir del 2003, per Joan Laporta i el seu equip directiu. Al mateix temps, amb Laporta, el FC Barcelona s'ha convertit en una marca global de renom internacional. Però, com s'ha d'entendre aquest renovat interès pel discurs local i nacional arrelat al lloc d'origen a la vegada que l'equip es promociona com una marca global? Tot i que els discursos locals i globals no semblen concordar, la direcció del club promou simultàniament la marca Barça alhora que repolititza el club amb un explícit discurs catalanista. D'aquesta manera, els discursos globals i locals no són mútuament exclusius, sinó que els locals es perfilen en la construcció del discurs global i els globals queden implicats en la reproducció del local (Massey 1994: 120).

Descàrregues

Publicat

2008-10-27

Com citar

Shobe, H. (2008). Lloc, esport i globalització: donant sentit a la marca Barça. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (61-62), 239–257. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/41231.001

Número

Secció

Mirades anglosaxones sobre la geografia de Catalunya i València