Lloc, esport i globalització: donant sentit a la marca Barça Autors/ores Hunter Shobe Resum El cas del Club de Futbol Barcelona proporciona un exemple constrenyedor per examinar l'impacte de la globalització en la relació entre identitat i lloc dels clubs de futbol. El FC Barcelona té unes profundes connexions històriques amb la ciutat de Barcelona i Catalunya. Aquestes connexions s'afebliren amb les directives de Josep Lluís Núñez (1978-2000) i Joan Gaspart (2000-2003) i promocionades de nou a partir del 2003, per Joan Laporta i el seu equip directiu. Al mateix temps, amb Laporta, el FC Barcelona s'ha convertit en una marca global de renom internacional. Però, com s'ha d'entendre aquest renovat interès pel discurs local i nacional arrelat al lloc d'origen a la vegada que l'equip es promociona com una marca global? Tot i que els discursos locals i globals no semblen concordar, la direcció del club promou simultàniament la marca Barça alhora que repolititza el club amb un explícit discurs catalanista. D'aquesta manera, els discursos globals i locals no són mútuament exclusius, sinó que els locals es perfilen en la construcció del discurs global i els globals queden implicats en la reproducció del local (Massey 1994: 120). Descàrregues Text complet Publicat 2008-10-27 Com citar Shobe, H. (2008). Lloc, esport i globalització: donant sentit a la marca Barça. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (61-62), 239–257. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/41231.001 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 61-62 (2006): Mirades anglosaxones sobre la geografia de Catalunya i València Secció Mirades anglosaxones sobre la geografia de Catalunya i València Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Geografia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia. Els autors responen davant la Societat Catalana de Geografia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Geografia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Treballs de la Societat Catalana de Geografia no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.