Planificación y gestión del turismo ecológico en el Medio Atlas oriental de Marruecos

Autors/ores

  • Enrique López Lara
  • Carlos Posada Simeón
  • José Miranda Bonilla
  • Abdellatif Tribak
  • Mohamed Laaouane

Resum

La diversificació dels productes turístics al Marroc es revela com un dels principis bàsics per a l'impuls i el creixement econòmic del país, segons el document Estrategia del desarrollo turístico.Visión 2.010. Actualment, el Marroc presenta una oferta polaritzada en el turisme convencional (sol i platja, desert, ciutats imperials). El turisme ecològic és una de les possibles alternatives donada la diversitat dels paisatges i dels recursos ecològics del país. En aquest article es presenten les potencialitats de cara a l'ecoturisme de l'Atlas Mitjà oriental al sud de Taza, assenyalant-ne fortaleses i oportunitats, així com detectant-ne els principals punts dèbils. Es tracta d'una zona amb interessants valors ecològics i naturals que, degudament planificada i gestionada, pot oferir-se per a gaudi dels visitants, la conservació de les riqueses naturals i el creixement econòmic de la regió. Per això es realitzen una sèrie de propostes de planificació i gestió basades en l'estudi de les comunitats rurals que s'hi troben, en l'anàlisi directa dels recursos ecològics i en els nous escenaris de cooperació i planificació socioeconòmica del Marroc.

Descàrregues

Publicat

2009-06-19

Com citar

López Lara, E., Posada Simeón, C., Miranda Bonilla, J., Tribak, A., & Laaouane, M. (2009). Planificación y gestión del turismo ecológico en el Medio Atlas oriental de Marruecos. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (64), 51–68. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/50970.001

Número

Secció

Articles