Què hi ha darrere de les imatges i els vídeos compartits pels líders polítics a Twitter?

Autors/ores

  • Susana Miquel Segarra Universitat Jaume I (UJI)

Paraules clau:

comunicació política, imatge, interacció, llenguatge audiovisual, líder, Twitter.

Resum

La xarxa social Twitter s’ha convertit en una eina clau per a la comunicació política. Tant partits com líders utilitzen Twitter per apropar-se d’una manera directa als ciutadans. Aquesta recerca estudia el discurs audiovisual emprat pels líders polítics a Twitter i, al mateix temps, analitza en quina mesura afavoreixen la interacció dels usuaris. Es tracta d’un treball de camp que analitza les característiques dels tuits amb imatges i vídeos publicats pels candidats, així com les reaccions que susciten entre els seus seguidors. Per això, en aquesta investigació es realitza una anàlisi de contingut sobre una mostra formada pels tuits emesos pels perfils dels candidats polítics principals durant la campanya electoral de les eleccions generals de 2015 a Espanya.

PARAULES CLAU: comunicació política, imatge, interacció, llenguatge audiovisual, líder, Twitter.

Descàrregues

Com citar

Miquel Segarra, S. (2018). Què hi ha darrere de les imatges i els vídeos compartits pels líders polítics a Twitter?. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 35(2), 45–65. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/145036

Número

Secció

Articles