Confiança en notícies i fragmentació de mercat: el cas espanyol

Autors/ores

  • Alfonso Vara-Miguel Universitat de Navarra, Pamplona

Paraules clau:

periodisme, confiança, marques periodístiques tradicionals, mitjans nadius digitals, mitjans socials, audiències.

Resum

Internet ha propiciat el naixement de nous canals d’informació alternatius als suports tradicionals, que han alterat els hàbits de consum i han generat una oferta informativa sense precedents. En aquest nou escenari, cal preguntar-se si l’opinió pública ha canviat la relació entre confiança i mitjans de comunicació. Basada en grups de discussió i una enquesta a 2.104 espanyols, aquesta investigació demostra que hi ha una relació entre el grau de confiança percebut i les preferències de consum informatiu. En concret, aquells que s’informen per canals tradicionals mostren més confiança que els que ho fan (sobretot joves) a través de canals alternatius com els mitjans socials o els mitjans nadius digitals. D’altra banda, aquest article exposa que el valor percebut de les marques periodístiques tradicionals pel que fa als mitjans nadius digitals és modest en termes de confiança, tot i que se segueixen preferint per estar informats d’assumptes complexos i importants.

PARAULES CLAU: periodisme, confiança, marques periodístiques tradicionals, mitjans nadius digitals, mitjans socials, audiències.

Biografia de l'autor/a

Alfonso Vara-Miguel, Universitat de Navarra, Pamplona


Professor i investigador del Departament d’Empresa Informativa de la Universitat de Navarra, Pamplona.

Descàrregues

Com citar

Vara-Miguel, A. (2018). Confiança en notícies i fragmentació de mercat: el cas espanyol. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 35(1), 95–113. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/144665

Número

Secció

Articles