Robòtica a l'escola. Canviar el paradigma educatiu i el mètode d'aprenentatge Autores/as Josep Callís i Franco Montserrat Sala i Pesarrodona Resumen L'article presenta l'experiència d'introducció de la robòtica dins la planificació curricular d'una escola de primària a través d'un procés progressiu i graduat. La realitat dels resultats obtinguts mostra, a través dels criteris emesos pel propi alumnat, el benefici educatiu que representa l'ús de la robòtica com a element generador de motivació i interès per l'aprenentatge. Metodològicament es treballa des d'una perspectiva de treball cooperatiu, mètode de projectes i resolució de problemes amb un fort component de contingut interdisciplinari. En aquest marc es constata la gran transcendència i necessitat del treball competencial en l'àmbit matemàtic. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas Text complet (Català) Publicado 2016-06-22 Número Núm. 38: juny 2016 Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista NouBiaix per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Matemàtiques (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista NouBiaix. Els autors responen davant la Societat Catalana de Matemàtiques, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.Societat Catalana de Matemàtiques, està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.NouBiaix no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.