Influència del context dels enunciats de dos problemes PISA 2003 en els percentatges de resolucions correctes de l'alumnat de quart d'ESO : estudi per gènere Autors/ores Antonio José García Bernabéu Resum Els mitjans de comunicació sovint utilitzen els resultats de les proves PISA per analitzar el nostre sistema educatiu. Habitualment, es treuen conclusions globals de l'ensenyament a Catalunya (o qualsevol país que hi hagi participat) sense tenir en compte tots els factors que han estat analitzats en l'estudi PISA. Els problemes de matemàtiques de les proves PISA es fonamenten en vuit competències bàsiques i són els mateixos per a tot l'alumnat de tots els països que hi participen. Sembla que seria desitjable que el context dels enunciats d'aquests problemes no influïssin en els percentatges de resolucions correctes (ja que, d'aquests, es treuen conclusions que influeixen en les polítiques educatives). En aquest article s'intenta analitzar si els percentatges de resolucions correctes de dos problemes PISA 2003, canvia si se'n modifica el context dels enunciats. Com es pot veure en el capítol 8 de resultats, s'ha comprovat que, amb la mostra de 371 alumnes utilitzada en aquest estudi, el context dels enunciats d'aquests problemes sí que influeix en els percentatges de resolucions correctes. Un altre resultat que ens hem trobat i que considerem interessant de destacar, ha estat que el context dels enunciats d'aquests problemes influeix més en les noies que en els nois. Descàrregues Text complet Publicat 2011-10-03 Número Núm. 30: setembre 2011 Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista NouBiaix per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Matemàtiques (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista NouBiaix. Els autors responen davant la Societat Catalana de Matemàtiques, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.Societat Catalana de Matemàtiques, està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.NouBiaix no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.