La mirada literaria de Montserrat Roig, Digues que m’estimes encara que sigui mentida Autors/ores Lluïsa Julià Paraules clau: Montserrat Roig, Mercè Rodoreda, Digues que m’estimes encara que sigui mentida, assaig, narrativa, llengua literària catalana Resum L’article presenta la posició literària de Montserrat Roig a través de l’evolució de la seva obra: de la voluntat primera de recuperar la memòria històrica a la posició posterior en què Roig reflexiona sobre el seu univers personal, de dona i narradora, i analitza la societat cultural en què s’inscriu. A partir de l’assaig Digues que m’estimes encara que sigui mentida, es presenta l’imaginari literari que l’escriptora barcelonina elabora des dels records infantils fins a l’amplitud del món que vol construir. D’altra banda, també s’analitza la relació entre l’assaig, l’obra narrativa i la llengua literària, així com la relació personal i literària que Roig manté amb Mercè Rodoreda. Descàrregues PDF Publicat 2012-11-05 Número Núm. 18 (2012): Desorden y transgresión en el mundo antiguo Secció Miscel·lània Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).