Dels mites a la realitat: com comunicar l’aqüicultura

Autors/ores

  • Lourdes Reig Universitat Politècnica de Catalunya; Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari (CREDA-UPC-IRTA)
  • Rosa Flos Universitat Politècnica de Catalunya

Paraules clau:

aqüicultura, percepció, consumidors, comunicació, sostenibilitat.

Resum

L’aqüicultura és un sector complex i divers, que avui aporta el 53 % dels productes pesquers d’ús alimentari al món. El sector ha fet un esforç per desenvolupar una aqüicultura sostenible i responsable que no sempre s’ha sabut explicar. Indústria, acadèmia i Administració sovint han partit d’una visió a la defensiva. Davant d’una decisió de compra, els consumidors tenen dificultats per comprendre el que el producte d’aqüicultura aporta en termes de qualitat, impacte ambiental o benestar animal. La percepció de manca d’informació per part dels consumidors s’ha considerat un coll d’ampolla per al ple desenvolupament del sector. Les fonts d’informació que utilitzen els consumidors (minoristes, certificacions, premsa) no han ajudat a millorar la seva percepció. Es proposa partir d’una visió positiva que emfatitzi els avantatges per als consumidors (qualitat, traçabilitat, sostenibilitat).

Paraules clau: aqüicultura, percepció, consumidors, comunicació, sostenibilitat.

Descàrregues

Número

Secció

Destacats de recerca