Publicitat personalitzada i privacitat

Autors/ores

Paraules clau:

privacitat, dades personals, publicitat, publicitat digital, publicitat personalitzada, publicitat contextual, Google.

Resum

La publicitat personalitzada és el tipus de publicitat digital més estès actualment. Des dels inicis no ha parat de créixer en complexitat i volum, i és la font principal d’ingressos de grans empreses tecnològiques com ara Google o Facebook. En aquesta publicitat, els anunciants poden enviar anuncis a usuaris de webs o apps que tenen uns certs trets personals. La base d’aquesta publicitat és la identificació dels usuaris, la recollida de dades personals seves i la inferència a partir d’aquestes dades de trets personals d’interès per als anunciants. Des del punt de vista de la privacitat, aquest ús de dades personals és problemàtic, i cada vegada hi ha més veus que en demanen la prohibició o almenys una regulació més estricta. Aquest article aporta una descripció molt simplificada, però suficient, de la publicitat personalitzada que pugui contribuir al coneixement, reflexió i acció, individual i col·lectiva, de les persones que vulguin vetllar pel respecte al dret a la privacitat en aquest àmbit.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Com citar

Olivé, A. (2025). Publicitat personalitzada i privacitat. Revista De Tecnologia, (13), 47–55. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RTEC/article/view/155759

Número

Secció

Articles