Tinkering com a metodologia d’aprenentatge de STEAM a l’escola Montessori de Rubí
Paraules clau:
STEAM, creativitat, experimentació, ambient lúdic, diversitat, construir el propi aprenentatge, maker, tinkeringResum
L’article mostra l’experiència didàctica que es desenvolupa a l’Escola Montessori ubicada al municipi de Rubí, en un context en què el foment de les vocacions STEAM (de l’anglès science, technology, engineering, arts and mathematics) està molt present. Amb aquest article volem promoure que altres escoles catalanes coneguin l’ús del tinkering com a metodologia a l’aula, tot explicant la nostra experiència i el procés de canvi, i definint i emmarcant els conceptes metodològics per tal d’encoratjar altres centres educatius cap a la seva transformació.
Descàrregues
Descàrregues
Publicat
Com citar
Número
Secció
Llicència
La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors. Els autors, en el moment de lliurar els articles a la Revista de Tecnologia per a sol·licitar-ne la publicació, accepten els termes següents:
- Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Tecnologia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista de Tecnologia.
- Els autors responen davant la Societat Catalana de Tecnologia de l’autoria i l’originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Tecnologia està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes (llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic) a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http:// creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obraderivada.
- La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.