Autoassemblatge dissipatiu de marcs orgànics supramoleculars amb resposta redox: disseny i síntesi de blocs de construcció

Autores/as

  • María Camacho-Molina Universitat de Barcelona (UB). Departament de Química Inorgànica i Orgànica. Secció de Química Orgànica
  • Alessandro Sorrenti Universitat de Barcelona (UB). Departament de Química Inorgànica i Orgànica. Secció de Química Orgànica i Institut de Química Teòrica i Computacional. Universitat de Barcelona (IQTCUB)

  • DOI: 10.2436/20.2003.01.161

Palabras clave:

Marcs orgànics supramoleculars, autoassemblatge dissipatiu, interaccions hoste-convidat, química clic

Resumen

Els marcs orgànics supramoleculars (SOF) són materials porosos solubles formats per l’autoassemblatge de blocs de construcció moleculars mitjançant interaccions no covalents. La seva estabilitat estructural en solució els fa especialment atractius per a aplicacions biomèdiques i energètiques. A més, es poden dissenyar per respondre a estímuls externs. En aquest treball es presenta el disseny i la síntesi de nous SOF bicomponents basats en porfirines funcionalitzades amb ferrocè (Fc) i dímers de β-ciclodextrina (β-CD). Aprofitant la naturalesa redox-responsiva de la interacció hoste-convidat β-CD/Fc, es busca controlar temporalment l’autoassemblatge d’aquests sistemes mitjançant el subministrament regulat de combustibles químics redox. Es descriuen la síntesi i la caracterització dels components dels SOF, així com estudis preliminars sobre el seu procés d’assemblatge.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2026-01-26

Número

Sección

Articles