Bateries de liti-sofre: el futur de la mobilitat elèctrica? Autores/as Mateu Borràs Argemí Centre Tecnològic LEITAT Flavia Palombarini Centre Tecnològic LEITAT Palabras clave: Mobilitat elèctrica, bateries, bateries de liti-sofre. Resumen L’adopció de la mobilitat elèctrica és imprescindible per avançar en l’ambiciós objectiu d’assolir la neutralitat climàtica de cara al 2050. És, per tant, molt important apostar per la investigació de noves tecnologies que siguin capaces de millorar l’actual tecnologia d’ió liti (tant en termes de rendiment com de sostenibilitat). En aquest context, les bateries de liti-sofre s’alcen com una alternativa gràcies a la seva elevada densitat d’energia (que permetria una autonomia més gran), i a l’abundància i el baix cost del sofre provinent de les indústries químiques i del petroli com a subproducte. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Mateu Borràs Argemí, Centre Tecnològic LEITAT Mateu Borràs Argemí és llicenciat en química per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Cursà el Màster en Electroquímica, Ciència i Tecnologia de la Universitat Autònoma de Madrid (UAM), on va ser intern del Grup de Recerca Electroquímica, treballant en bateries d’alumini-aire i d’ió liti. Actualment desenvolupa la seva tasca professional a LEITAT, on és investigador del Grup d’Emmagatzematge d’Energia, centrat en la investigació de bateries postliti i supercondensadors. També participa en activitats d’execució, gestió i explotació de diversos projectes nacionals i internacionals, finançats per contractes públics competitius o industrials. Flavia Palombarini, Centre Tecnològic LEITAT Flavia Palombarini és llicenciada en química per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i té el Màster en Electroquímica de la UAB - Centre Nacional de Microelectrònica (CNM). Actualment cursa un doctorat en física a la Universitat del País Basc (UPB/EHU) i desenvolupa la seva tasca professional a LEITAT, on és investigadora del Grup d’Emmagatzematge d’Energia, centrat en la investigació de bateries postliti i bateries de flux redox. També participa en activitats d’execució, gestió i explotació de diversos projectes nacionals i internacionals, finançats per contractes públics competitius o industrials. Descargas PDF (Català) Número Núm. 20 (2021) Sección Articles Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la Revista de la Societat Catalana de Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista de la Societat Catalana de Química.Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Revista de la Societat Catalana de Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.