Recreational chemistry and 2.0 tools as a way to teach and disseminate chemistry

Authors

  • Pep Anton Vieta Universitat de Girona. Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital
  • Laia Guillaumes Universitat de Girona. Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital
  • Mireia Güell Universitat de Girona. Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital
  • Miquel Duran Universitat de Girona. Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital
  • Josep Duran Universitat de Girona. Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital
  • Sílvia Simon Universitat de Girona. Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital

Keywords:

Teaching, popularization, communication, 2.0 tools, recreational, chemistry, science, secondary education, society.

Abstract

It is known that society often takes a negative view of chemistry and perceives the scientific research conducted in universities as something distant. This paper presents different projects carried out by the Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital of Universitat de Girona (C4D, UdG) to draw scientific research — and chemistry in particular — closer to society and, particularly, to pre-university students. Recreational chemistry as well as ICT and 2.0 tools form the backbone of these innovative projects. This paper is based on the presentation made by the principal author at the VII Trobada de Joves Investigadors dels Països Catalans, held by Catalan Society of Chemistry (SCQ) in February 2012.

Keywords: Teaching, popularization, communication, 2.0 tools, recreational, chemistry, science, secondary education, society.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Sílvia Simon, Universitat de Girona. Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital

 

 

Downloads

Issue

Section

Articles