La Teoria social de la religió de Pierre Bourdieu (1930-2002) Autores/as Pere Negre Rigol Resumen Aun cuando la teoría social de la religión de Bourdieu forma una parte muy limitada en el conjunto de su obra, el autor la aborda ampliamente mediante su paradigma constructivista. Este paradigma se basa en dos modelos heurísticos, el de los campos de juego que configuran la geografía social y el de varios tipos de capital, no sólo económico, sino también educativo, cultural, artístico, religioso, etc. Así, el capital simbólico del lenguaje explica alegóricamente la génesis y reproducción de los mitos y de los ritos religiosos. Bourdieu se sitúa en un punto de equilibrio entre Marx, Durkheim y Weber, pese a que se inspira sobre todo en este último autor y, más concretamente, en su tratado de los portadores de las religiones. Así, reduce la religión a su institución y, finalmente, a su jerarquía. Especialmente, en la interpretación de algunos hechos aislados de los que deduciríamos un cierto desconocimiento de la Iglesia católica, mayoritaria en su propio país. Al final se comentan sumariamente algunos reduccionismos de su teoría social, partiendo de su aplicación a la religión. Palabras clave: sociología de la religión, teoría social, Bourdieu. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas Text complet (Català) Publicado 2010-02-17 Número Núm. 24 : desembre 2009 Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Sociologia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a l’Associació Catalana de Sociologia (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Sociologia.Els autors responen davant l’Associació Catalana de Sociologia de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.l’Associació Catalana de Sociologia està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.