Consum col·lectiu i ciutadania: una via per a l’apoderament social Autors/ores Sebastià Riutort Isern Departament de Teoria Sociològica, Filosofia del Dret i Metodologia de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Paraules clau: ciutadania, empoderament, confiança, capital social, consum col·lectiu Resum Coneguda la insostenibilitat social i ambiental del sistema agroalimentari actual, cada vegada trobem més experiències alternatives de consum agroecològic. Davant la proliferació creixent d’aquest tipus d’organitzacions a Barcelona, aquest article se centra en l’anàlisi comparativa de quatre casos seleccionats de la ciutat. En presenta les característiques principals, però sobretot posa èmfasi en l’anàlisi de les noves pautes d’interrelació social que van sorgint d’acord amb les respectives estructures organitzatives. Es donen arguments per observar en quin sentit els processos relacionals que s’estableixen entre els actors representen algun nivell de transformació social i democràtica per al sector econòmic en el qual s’ubiquen. L’article també dóna arguments per veure aquestes organitzacions com a possibles espais de socialització, que faciliten el cultiu d’una ciutadania preocupada per les qüestions ecològiques o mediambientals; resultat d’efectes com la participació, l’acumulació de capital social, la confiança o l’apoderament.Paraules clau: ciutadania, apoderament, confiança, capital social, consum col·lectiu. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Sebastià Riutort Isern, Departament de Teoria Sociològica, Filosofia del Dret i Metodologia de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Becari de doctorat (Sociologia). Departament de Teoria Sociològica, Filosfia del Dret i Metodologia de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Descàrregues PDF Publicat 2014-01-09 Número Núm. 30 (2015): Especial Congrés de Joves Sociòlegs Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Sociologia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a l’Associació Catalana de Sociologia (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Sociologia.Els autors responen davant l’Associació Catalana de Sociologia de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.l’Associació Catalana de Sociologia està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.