L’obra musical del mestre de capella Antoni Milà : un clar exemple de funcionalitat i bon ofici

Autors/ores

Paraules clau:

catedral de Tarragona, música litúrgica, segle XVIII, mestre de capella, tipologies musicals, història de la música catalana, santa Tecla.

Resum

Detallar quantitativament la producció musical d’un compositor ofereix una visió panoràmica de la seva obra, ajuda a la comprensió del lloc i l’època en què va viure i, a més, proporciona una idea de l’abast i posterior recepció del seu corpus musical. L’anàlisi numèrica és també valuosa per establir connexions i comparacions amb altres compositors musicals de la seva època. En aquest article es detalla l’obra musical conservada d’Antoni Milà, qui va ser mestre de capella de la catedral de Tarragona de 1762 a 1789. Abans, però, ho havia estat de l’església de Santa Maria de Vilafranca del Penedès i és en arxius importants d’aquestes dues localitats on es concentra la majoria de la seva producció. De les estadístiques presentades en aquest estudi es desprèn que aquest mestre de capella va ser un autor molt prolífic que va cultivar variades tipologies musicals les quals responien als requisits de les esglésies en què va treballar. L’enfocament d’aquest article ha de ser, necessàriament, un punt de partida i una base concreta per a futurs estudis analítics qualitatius de la seva obra.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2025-09-25

Número

Secció

Articles